Wiele miesięcy intensywnej pracy i w końcu możemy pochwalić się finalnym efektem, czyli „Strategią rozwoju i promocji turystyki wędkarskiej na ternie powiatu szczecineckiego na lata 2020-2025”, dokumentem, który współfinansowany został ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki.
Opracowanie takiego dokumentu to efekt współpracy wielu osób i instytucji. Kluczowym etapem przy tak ambitnym przedsięwzięciu było wyłonienie zespołu ludzi, który czuwał na jego merytoryczną stroną. Mieliśmy to szczęście, że nawiązaliśmy współpracę z dr Zbigniewem Głąbińskim i dr Danielem Szostakiem, obaj reprezentują Uniwersytet Szczeciński – Instytut Gospodarki Przestrzennej i Geografii Społeczno-Ekonomicznej oraz z Markiem Migdalem – Forum Turystyki Regionów. Pod ich okiem przeprowadzono spotkania warsztatowe do udziału, w których zaprosiliśmy następujące osoby, firmy, instytucje i stowarzyszenia: Koło PZW Jesiotr Szczecinek, Koło PZW Borne Sulinowo, Referat Ochrony Środowiska UM Szczecinek, Centrum Informacji Turystycznej, Burmistrz Miasta Szczecinek, Burmistrz Bornego Sulinowa, Zajazd u Sokolnika, Sekretarz Powiatu Drawskiego, Wydział Funduszy Zewnętrznych, Współpracy i Rozwoju Starostwo Szczecinek, Starosta Powiatu Szczecineckiego, Koło PZW Czaplinek, Państwowa Straż Rybacka w Szczecinku, Dyrektor ZSP w Czaplinku, Burmistrz Barwic, Camping Szczecinek nad jeziorem Wielimie, Nadzór Wodny w Szczecinku, Gospodarstwo rybacko – wędkarskie Rurzyca, Koło PZW Lin Barwice, Przedsiębiorstwo Rybackie w Szczecinku, Wójt Gminy Szczecinek, Starostwa Powiatu Drawskiego, PZW Okręg Koszalin, Towarzystwo Przyjaciół Piławy, WFOŚ i GW Szczecinek, Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Szczecinku, WOPR Szczecinek, Lokalna Grupa Działania Pojezierze Razem, Ranczo Panderossa, Gospodarstwo Rybackie w Czaplinku, Starostwo Powiatowe w Szczecinku, Przystań Kapitanat Szczecinek, Stowarzyszenie Miłośników Jeziora Wierzchowo, Pensjonat Ani Borne Sulinowo, Dyrektor Samorządowej Agencji Promocji i Kultury w Szczecinku, Krzysztof Tynny – przewodnik wędkarski, Lokalna Organizacja Turystyczna w Bornem Sulinowie, Zastępca Burmistrza Miasta Szczecinek, Wydział Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska – Starostwo Szczecinek, Społeczna Straż Rybacka w Szczecinku, Niebieski Kajak w Bornem Sulinowie, Klub Płetwonurków i Grupa Ratownictwa Wodnego Murena, Wójt Gminy Grzmiąca, Centrum Kultury i Rekreacji w Bornem Sulinowie, Burmistrz Białego Boru, Magazyn Karp Max, Przemysław Wolak – przewodnik wędkarski, Dyrektor Centrum Edukacji Ekologicznej i Rewitalizacji Jezior, Dyrektor Zespołu Szkół nr 2, im. Księcia Warcisława IV w Szczecinku, Dyrektor Ośrodka Sportu i Rekreacji w Szczecinku, Towarzystwo Miłośników Parsęty, Związek Miast i Gmin Dorzecza Parsęty.
Poza warsztatami i bezpośrednią wymianą poglądów, przeprowadziliśmy badania ankietowe, które dały nam dużo materiałów dotyczących tego jak turystyka wędkarska i powiat szczecinecki postrzegane są w całym kraju. Dzięki współpracy z Wiadomościami Wędkarskimi, Wędkarskim Światem i Wędkarstwem 360, ankiety było ogólnodostępne, gdyż można było je wypełniać poprzez strony internetowe w/w czasopism.
Efektem naszej pracy jest dokument końcowy, którego opracowanie było pionierskim przedsięwzięciem w naszym kraju. Mało kto podjął się tak szczegółowego zdiagnozowania problemów związanych z rozwojem wędkarstwa i turystyki wędkarskiej. Niezrozumiałe jest to, że nie wszystkie samorządy dostrzegają potencjał w rozwoju tego rodzaju turystyki, pomimo tego, że dysponują warunkami środowiskowymi, które je do tego predysponują. My już wiemy jakie są nasze słabe i mocne strony, gdzie są szanse i zagrożenia, wiemy również co mamy robić aby maksymalnie wykorzystać nasz potencjał.
Dziękujemy za wsparcie Ministerstwu Sportu i Turystyki. To dzięki nim mieliśmy fundusze aby cały ten projekt doprowadzić od początku do końca. Dziękujemy również wszystkim, któreż przez cały okres przygotowywania strategii wspierali nas, uczestniczyli w pracach badawczych, pomagali nam przełamywać stereotypy. Jesteśmy przekonani, że efekt finalny pomoże nam w rozwoju i promocji turystyki wędkarskiej, a także uczyni zeń flagowy produkt turystyczny powiatu szczecineckiego.
Strategia-promocji-i-turystyki-na-terenie-powiatu-szczecineckiego-2020-2025